söndag 1 augusti 2010

Ohälsosamt många små, små kryss.

Alla som är allergiska mot insnöade heminredningsbloggar kan sluta läsa nu... senaste veckorna har mest handlat om pinnstolar och lakan, förutom en del spionerande på vandrarhem och b&b på Österlen.

Beställde 40 ljusblå påslakanset på postorder, och de levererades i två kraschade kartonger som kollapsade på golvet på ICA i Röstånga.




Sen rotade jag fram mormors gamla märkböcker och hittade två fina korsstygnstypsnitt. Med hjälp av Unos ljusbord och textilpenna har jag nu åstadkommit två prov. Så nu är det bara beslutsångesten kvar. Ska jag ta det större snirkligare "broderiet" (nr 1), eller det mindre (nr 2) som går något snabbare att rita. Eller ska jag kanske förstora nr 2 något???

Nr 1




Nr 2



Under tiden går tvättmaskinen varm... det tar sin tid att tvätta fyrtio påslakan och örngott.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker (1). Men "L":et är lite för snirkligt, min hjärna tolkar det som ett R. Kråveröd...

    SvaraRadera
  2. Röstar också på "ittan". Fint som snus!

    SvaraRadera
  3. Tack för åsikterna! Number one it is! Mim har provsovit i premiärlakanet och det gick bra.

    SvaraRadera