onsdag 18 januari 2012

Tråkiga bilder, spännande dagar

Har fått frågan några gånger nu; Men blir det inte ensamt och trist om dagarna? Nej då, igår var jag uppe i Klåveröd hela dagen och träffade 3 hjortar, 3 rådjur, en uggla och en försäljare. Hjortarna såg jag i och för sig bara genom bilrutan och bilden blev sådär...

Och idag har jag varit ute i världen, gissa var?

Just det, Trelleborg, Palmernas stad! (Men palmerna var på vinterförvaring och deras krukor gapade tomma.)

Men det var Gateway-möte i Trelleborg, jag ska nämligen bli Gatewaypilot! Be mig inte förklara...

Ungefär så här; "WikipediaGooglemaps" för turister och vandrare. Ett internetbaserat verktyg med kartor där användarna själva lägger in tips och förslag på vad man kan hitta i trakten. Appvariant för mobiler. Och eftersom det ofta är dålig täckning i obygden så behövs det en del stationer i verkligheten där det finns gratis trådlöst nätverk så att man kan komma åt infon den vägen.

Det hela är ett stort EU-projekt och Danmark o Norge ingår också. Blir det så bra som jag hoppas, så kan det bli ett toppenverktyg för att hitta smultronställen eller just det man själv är intresserad av! Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar