måndag 13 februari 2012

En ovanligt bra dag på jobbet


Gissa vilken av stolarna som är sprillans ny och vilken som är kanske 100 år gammal!


Trogna bloggläsare känner till mina pinnstolsäventyr. Loppisfynden som målats omsorgsfullt med linoljefärg börjar tyvärr ge upp på löpande band, vilket inte varit helt riskfritt för mina gäster. Så jag beställde nytillverkade från Wigells möbelfabrik i Småland (www.wigells.se) i specialkulörer. Idag kom dom, i 8 stora kartonger. Rena julafton! Wigells har tillverkat denna stol (med smärre förändringar) i 140 år. Visst är dom fina!


Sen var det dags att köra snöslunga, äntligen! Det är mycket roligare än att klippa gräs kan jag tala om, och ganska svårt till en början. Den där snabeln som snön virvlar ut genom, har en tendens att komma fel, så att det vräker snö där man just rensat... Eller kommer det en liten vind och då får man hela snökanonen i ansiktet.


Och när det var dags att köra hem fick jag denna fina solnedgång som en extra bonus.

PS. Rätt svar är att den vänstra stolen är ny, kanske inte så svårt att se.

1 kommentar:

  1. Jättefina stolar, förstår att du byter ut de gamla. Inte kul när gästerna åker i golvet (jag höll på att ha ihjäl Lydia, kompis från Krika ;)

    SvaraRadera