fredag 9 mars 2012

Nytt tak! + "Säljes"-annons

Har mest varit hemma denna veckan och brottats med nytt bokföringsprogram, med avbrott för lite muntliga nationella prov på gamla arbetsplatsen.

Så igår eftermiddag när jag körde upp om Klåveröd (för att baxa ut ett monstruöst konferensskåp ur bilen, men mer om det senare...) fick jag en chock!



Jag var såklart inte helt oförberedd på att detta skulle ske, men det är bara någon vecka sen jag fick reda på att Stiftelsen godkänt det i sin budget. När Mickes bygg sätter igång går det undan! Hela taket på stall och lada ska bytas (annars hade byggnaden rasat om inte alltför många år).




Man har liksom saknat hamrandet och slamrandet under många månader nu. Gott att ha favoritbyggarna tillbaka!

Åter till konferensskåpet. Mina företagsgäster har varit tåliga och sannerligen inte klagat på bristen av konferensutrustning, utan snällt skrivit på min menytavla med skolkritor om de varit i nöd.

Men det är klart att det ska vara lite service på stället, så i onsdags körde jag till Karskrona för att inhandla högklassig utrustning på Blocketannons. Bra skåp på stativ med hjul innehållande whiteboard, blädderblock och filmduk till bra pris.

Det var bara det att när det kom hem insåg jag att det är FÖR stort. Det är för högt för att rullas in och ut ur förrådet... Det finns absolut INGEN plats inomhus där det kan stå när det inte används. Skit, helt enkelt! Jag måste leta upp något mindre och enklare.

Någon som behöver det? Svårt att fotografera där det står isärplockat nu, men ser ut ungefär såhär;



1500:- Prutat och klart och transporterat från Karlskrona till Klåveröd.
Nypris ca 10 000:-

1 kommentar:

  1. Kan man inte kapa benen och svetsa om? Så att det går in i förrådet?
    Du får konsultera min far, han är en jäkel på speciallösningar. Berättar man sitt problem för honom går han och fnurar tills han kommer på något riktigt fiffigt....
    /fröken elin

    SvaraRadera