fredag 26 mars 2010

Fredagsmöte

Nu har jag två Bengtar till min hjälp att planera. Det känns stabilt! Idag var det första träffen med Bengt arkitekt uppe i huset. Vi gick igenom minsta skrymsle och Bengt och Bengt kände på bjälkar och mystiskt sviktande golv och lade pannorna i veck.

Börjar förstå att arkitekter inte "bara" ritar hus, först o främst utreder dom hur, var och varför människor rör sig i och runt byggnader. Jag fick verkligen mina idéer ifrågasatta och runtrörda ett varv till. Så bra!

Om ungefär två veckor kommer ritningar och kostnadsberäkning.

to be continued...

3 kommentarer:

  1. Bra, som Bill och Bull då ungefär?
    -Golvet sviktar, sa Bill.
    -Sviktar var ordet, sa Bull.

    Vi väntar med spänning....
    Eva

    SvaraRadera
  2. Nu har det gått två veckor!!!

    SvaraRadera
  3. Jag vet!!!!!!

    Ringde nyss och stressade honom lite. Förhoppningsvis kommer det spännande grejor innan veckan är slut!

    SvaraRadera