lördag 12 november 2011

Ett hedersuppdrag

(Jag har frågat om jag fick lov att blogga om detta.)

För någon vecka sedan blev jag kontaktad av tre syskon som undrade om det var möjligt att ha en minnesstund för sin kära pappa som hastigt och oväntat gått bort. Han var en aktiv man som älskade friluftsliv och vandring och tillbringat mycket tid i Klåveröd. Nu ville de samla släkt och vänner här för att minnas och ta avsked. Lite soppa och bröd, kaffe och tårta för ca 50 – 60 personer.

Naturligtvis svarade jag ja till detta hedersuppdrag. Särskilt som jag själv fick nöjet att träffa denne trevlige man för bara en månad sedan när han kom och fikade med sin son och sitt barnbarn. Han var så sympatisk och tyckte att mitt ställe blivit så fint. Han förhörde sig till och med om det gick att hyra stället för att ha 80-årskalas om några år!

Men… så många människor på en gång… det kommer inte att finnas sittplatser till alla!
- Inga problem, sa syskonen, det löser sig. Några får stå, det är inga besvärliga människor.

Sen gick några dagar och jag fick reda på att de skulle bli 76 – 80 istället… lite svårt att dra sig ur, så vad gör man? Tar ledigt från skolan, planerar, organiserar, förbereder och kallar in Mim!

Hur det gick? Tack vare Mimsan gick det jättebra, vilket team vi var i köket! Alla fick inte sitta, men alla fick mat och dryck och umgås. Och det var så rara människor. Man förstår att det var en fin och omtyckt man med sådana vänner och släktingar!


Gästköket var helt intäckt med fina bilder på huvudpersonen.


Det blir lite soppa till 80 personer!


Och 4 gigantiska tårtor från Annes konditori i Ljungbyhed.


Och bästa Mimsan! Jag hann inte ens tänka att nu behöver det och det göras. Det var redan gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar