onsdag 24 februari 2010

Huvudet snurrar...

Idag var det stormöte i huset; Viveka bygglovsarkitekt och Lotta klimat- och energirådgivare från Svalövs kommun, Håkan från Miljöförbundet, Bengt från Skogssällskapet och så jag och Jöjje.

Bra möte. Positiva, hjälpsamma människor allihopa, men oj vad det är mycket att ta ställning till och ta hänsyn till. Jag känner mig smått matt... personaltoalett (till moi!), vattenkvalitet/flöde, handikappanpassning, egenkontroll, riskanalys, brandceller... när jag satt mig in i allt detta kan jag ha "starta vandrarhemskurser" på mitt vandrarhem!

Sen gick alla utom Bengt och vi strosade omkring flera timmar både inne och ute och flyttade väggar mentalt. Vi förkastade vissa ombyggnadsidéer och kom på en del nya. Tyvärr blir det nog ingen övervåning, huset är för smalt för att det ska bli vettigt :(
Men logen! Där finns det plats! :)
Men priset för att bygga om den... :(
Men kanske ändå... ;)

Lista på saker att göra imorgon:
Mäta upp huset exakt.
Ringa en brandingengör.
Läsa på om livsmedelshantering.
Kontakta några andra vandrarhem för att fråga hur de löst frukostserveringen.

Tur man har sportlov!

2 kommentarer:

  1. Vilken bra idé detta är, att starta en blogg om projektet! Det är SÅ roligt att följa. Min kommentar idag har två goda råd 1) Om du vill ha "alternativa idéer" på det som de kommunala myndigheterna ska ha synpunkter på, så har jag huset fullt här att fråga... 2)En kombinerad konferensmöjlighet kanske vore en idé, man letar ju alltid "lite ovanliga och sköna ställen", men då krävs ju helpension... vissa ställen vi har varit på har löst det med catering nånstans ifrån. Kram Eva S.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen syrran! Jag kan bara hålla med, blogg är ju perfekt, helt plötsligt får jag massor med nya idéer och inspiration (och pianon!) från släkt och vänner. Börjar förstå vad som menas med nätverk... Catering är nog en god idé för jag börjar sätta mig in i vad som gäller för matberedning och det verkar vara ganska stora krav bara för att få baka. Tyvärr. Men äggkokning ska jag kanske kunna klara av!

    SvaraRadera