söndag 28 februari 2010

Bloggstiltje

Kära bloggläsare!

Även om det råder stiltje här på nätet just nu, så är det full aktivitet med planerandet. Det är bara inget konkret att skriva om just nu. Jag ritar och funderar och knycklar ihop och ritar och funderar.

Ja, det blir allra bäst att bygga om logen till ett litet, men väl fungerande tillberedningskök. Jag vill kunna baka! Basta! Har fått många idéer från Mim som bakat på ett fik i Oslo i ett år nu. Färskvaror in här... sopor ut där... ren disk... smutsig disk... personaltoa... vaskar... rullvagnar istället för hurtsar...

Vi var i Köpenhamn igår, på Glyptoteket. Så mycket vackert att se, och jag är mest intresserad av hur de löst serveringen!

Och sen är det rullstolsanpassning... toalett och dusch mimimum 220 X 220 för att få en rullstolssvängradie på min 130 cm. Vet fortfarande inte om själva huset måste anpassas med dörrar och ramp osv. Kollar nästa vecka.

Har pratat med 2 vandrarhemsinnehavare och båda säger att campingstugor utan toa/dusch blir svårt. Gästerna blir mer och mer bekväma... Ska jag satsa på att gräva vatten och avlopp och ha en storlek större stugor med pentry t.o.m? Kostnader!?

Ojdå, just det ja... kom just på att jag har ett heltidsjobb som börjar som vanligt imorgon efter sportlov. Hoppsan, Nationella prov att rätta... lektioner att planera...

I fredags kväll åkte jag upp till huset ensam, för att ta några mått utomhus som vi glömt. Siste skidåkaren packade ihop när jag körde förbi korset. Friden och tystnaden vilade över Nytorp. Vilken härlig plats det är! Det känns så rätt!

Så, ha tålamod. Arbetet fortgår...

1 kommentar:

  1. Kära blivande vandrarhemsinnehavarinna, drömivrare och superkvinna. Det är många frågor att ta itu med och hoppas att inget går itu på vägen. Ety vi hoppas på dig. Stora mästarinna. Du bastande, bullande, drömuppfyllande huldra.

    SvaraRadera