onsdag 17 februari 2010

Jag ser det framför mig!

Den stora salen med högt i taket blir hjärtat i huset. Där finns gott om bord, stolar och sittgrupper. Sällskapsspel, böcker till utlåning, ett gammalt piano och en gitarr. Den öppna spisen sprakar på kvällarna, här vill man vara och koppla av, här känner man sig välkommen och hemma.

På mitt vandrarhem finns det inga plakat med tråkiga uppmaningar och förmaningar. Jag tror att minst 80 % av vandrarhemsmänniskor vet hur det går till, eller frågar. Resten städar jag efter utan att gnälla!

Jag siktar på 30-40 bäddar. Om jag kan få in drygt 20 bäddar i huset så tänker jag mig dessutom två eller tre isolerade campingstugor/friggebodar med sovloft längst bort i trädgården, där skogen tar vid. Där kan man ha hunden med!

Man kan bygga om stallet och ha kök, dusch och ett par toaletter samt en vedeldad bastu här.

Under vintern, på helgerna, då är parkeringen borta vid längdskidspåret ofta full med bilar och nere på fiskedammen åks det skridsko. Kaffe och våfflor på vandrarhemmet! Pulkor och enklare längdskidor får man dessutom låna om man bor hos mig, annars får man hyra.

2 kommentarer:

  1. Jag har ett lättmöblerat piano med hyfsad klang i källaren som jag försökt skänka bort i några år utan att lyckas...

    SvaraRadera
  2. Skänk det gärna till mej! Å va bra!

    SvaraRadera