måndag 22 februari 2010

Idag funderar jag på stugorna

Jag behöver 2-3 campingstugor i skogsbrynet. Har finkammat nätet och just nu är dessa mest aktuella.

Denna ser ju så gullig ut och så är det ett fint sovloft med fönster på framsidan och allt. Nackdelen är att väggarna inte är isolerade, den blir lite dyrare och krångligare att bygga.


Inte lika charmig, men färdigisolerad och man kan nog pimpa den lite med fler fönster och räcke runt förstukvisten. Den har också sovloft över halva ytan.

Vad tycker ni?

8 kommentarer:

  1. Jag röstar skarpt för den andra. Som du säger kommer ett räcke göra stor skillnad, och framförallt lite FÄRG på kåken.

    Då tycker jag numero dos är särklass snyggast!

    SvaraRadera
  2. Nummer två. Passar den inte in bäst rent stilmässigt?

    SvaraRadera
  3. Ettan är cool men känns lite fjällmässig, håller med båda tjejerna: 2:an passar bättre med huset. Något ytterligare fönster låter som en ljus idé.

    Patrik

    SvaraRadera
  4. Jag tycker mest att det låter som du har skitkul med detta projekt... Härligt. Och stuga 2 passar bra med min japanska spa-idé :). Lite mera skönt avskalad och sparsmakad... Kan man paxa en stuga hela sommaren?
    Eva S

    SvaraRadera
  5. Gud vad bra synpunkter, tack vänner, vi åker till Knislinge och tittar på stuga 2 i helgen, Och Eva; jag räknar med er som semestervikarierande vandrarhemsvärdar, då kan ni bo i en stuga ! :)

    SvaraRadera
  6. Tycker nog att ettan är både finast och mest praktisk när den väl är byggd. Måste de verkligen vara isolerade? Kommer de inte att användas mest när temperaturen är någerlunda ok...

    SvaraRadera
  7. Tycker absolut nr 1 lockar mest! Den är snygg och rik på detaljer. Isolering kan man ju fixa?. Tycker nr 2 ser naken och mörk ut med överdrivet stort tak. Wow, vilket häftigt och spännande project, Ann!

    SvaraRadera
  8. Tvåan absolut. Större veranda och färgen kan ju bli falu eller vad ni vill. Tänk på att vi kan komma på arbetsläger. Dela ut arbetsuppgifter. Då kan det bli mycket gjort. Vi kan ju tälta. Go Ann o Jöjje !!!

    SvaraRadera